Żeby w ogóle myśleć o prowadzeniu salonu kosmetycznego trzeba zorientować się w przepisach. Szczególnie tych dotyczących lokalu, w którym gabinet będzie się znajdował. Kto tego zaniedba, ten musi liczyć się z kłopotami, łącznie z karami i zamknięciem biznesu. A więc?

Po pierwsze: lokal zgodny z przepisami

Przede wszystkim przed rozpoczęciem poszukiwań odpowiedniego na działalność kosmetyczną lokalu należy zapoznać się z rozporządzeniem ministra zdrowia określającym szczegółowe wymogi sanitarne zakładów fryzjerskich i kosmetycznych. W szczególności chodzi o zlokalizowanie lokalu w budynku (powinien być wyodrębniony) oraz zapewnienie miejsca dla wszystkich stanowisk.

Przykładowo, jeśli salon kosmetyczny wyposażony jest w stanowisko do pedicure, powinno ono być wydzielone i mieć co najmniej 6 m2 powierzchni. Musi się w nim znaleźć także brodzik do moczenia nóg (i to z bieżącą wodą, ciepłą oraz zimną!). Jak widać, nawet pobieżne wyposażenie gabinetów urody to sprawa poważna, leżąca w zainteresowaniu organów.

Po drugie: wyposażenie salonu

Sam lokal to oczywiście jedno, to co się w nim znajdzie – drugie. Profesjonalne wyposażenie salonów kosmetycznych to rzecz wielkich, międzynarodowych firm oferujących wyspecjalizowany sprzęt i urządzenia, o których przeciętnym ludziom nawet się nie śni. Na początek wszakże można mierzyć nieco niżej. Albo po prostu kupić rzeczy należące do kategorii must-have.

Z pewnością więc przydadzą się meble takie, jak biurka kosmetyczne, stoliki do manicure czy fotele. Do tego podnóżki, podłokietniki, brodziki i parawany. W sumie na tego rodzaju podstawowe elementy wyposażenia salonu opieki kosmetycznej trzeba przeznaczyć od dziesięciu do dwudziestu tysięcy złotych.

A ponadto? Dalej zaczynają się już urządzenia profesjonalne, takie jak choćby sprzęt wykorzystujący zjawisko cryoelektroporacji. To już jednak prawdziwe maszyny, których ceny sięgają kilku lub nawet kilkunastu tysięcy złotych. Trzeba przy tym pamiętać, że ich kupno może być opłacalne z biznesowego punktu widzenia. Pozwalają wykonywać zabiegi bardziej zaawansowane oraz droższe. Godzina użycia wspomnianej maszyny kosztuje klientkę 350 zł.

Po trzecie: stanowiska i ludzie

Na tym nie koniec inwestycji. Jeżeli chodzi o wyposażenie salonów kosmetycznych, trzeba pamiętać o tym, że małe, jednoosobowe placówki w zasadzie są już przeszłością. Stanowisk powinno być więcej – przynajmniej cztery. Tylko w ten sposób można osiągnąć rozmach konieczny do utrzymania się na rynku.

Trzeba także pomyśleć o zatrudnieniu ludzi, którzy te dodatkowe stanowiska obsłużą. Koniec końców, po co wydawać pieniądze na urządzenia do salonu medycyny estetycznej, skoro nikt z nich nie będzie korzystał? To z kolei oznacza dalsze wydatki.

Po czwarte: dobry pomysł

Licząc na okrągło na rozkręcenie porządnego salonu kosmetycznego potrzeba około stu tysięcy złotych. To spore pieniądze, warto więc przed ich wydaniem pomyśleć o tym, jak wyróżnić się na trudnym przecież rynku. Pomysł jest tu szczególnie ważny ponieważ wiele kosmetyczek działa w szarej strefie oferując proste zabiegi w domach klientek.

Dobrze więc postawić na usługi bardziej wyspecjalizowane i w taki sposób ustawiać się w stosunku do konkurencji. Budować wizerunek firmy profesjonalnej, być może nieco droższej, ale oferującej wyższą jakość usług. Bez tego szybko może okazać się, że inwestycja w wyposażenie gabinetu kosmetycznego będzie chybiona.

 

o autorze

Adrian Głaz


Artykuł pochodzi z serwisu:
Albercik.pl – darmowe artykuły do przedruku na strony www